LYYDIA TAKAISIN REMONTTILOMILTA

Vihdoin hän on täällä. Lyydia- parka on ollut yläkerrassa piilossa vesivahinkoremonttia ja rouva palaili vasta nyt takaisin työelämään.


Hidas paluu johtui kyllä täysin hänestä riippumattomista syistä. Ensin oli joulukuusi oviaukon edessä tiellä ja sen jälkeen perheen miehet ovat olleet saamattomalla tuulella . Lyydiaa siis ei ole kannettu hankalia vintin portata alakertaan vaikka kuinka marmatin. No nyt sunnuntaina en päästänyt ukkoja enää karkuun, vaan rukki oli haettava mikäli aikoi vielä pysyä minun kanssani väleissä. Parempi tietysti pysyä kun minä olen huushollin ainoa joka osaa käyttää pyykinpesukonetta.  Poika siis kantoi Lyydian odottaviin käsiini.


Joululahjaksi saatu merino pääsi pienen alkusählingin jälkeen työn alle. Muistakaa siis että olen täysin aloitteleva harjoittelija joten älkää odottako liikoja. Kehruuhistoriani pitää sisällään varmasti yhteensä n. 200m "lankaa" . Olen myös täysin itsenäisesti opiskeleva eli kursseja ei ole käyty ja kaikki tietoni perustuu Youtube -videoiden katseluun ja amerikkalaisiin kirjoihin. Hyviä vinkkejä olen myös saanut kokeneemmalta kehrääjältä Juulilta , joka on naapuri ja neulekaveri. Olen sitä mieltä että jos kerran olen kaikki muutkin käsityötaidot oppinut suurimmaksi osaksi itsenäisesti,tosin mamman ja äidin ohjauksella. niin kyllä tämäkin asia opetellaan kantapään kautta. Innostus ja motivaatio on kova ja sehän se on kaiken uuden opettelemisessa tärkeintä. Olen tällainen "hakkaa päätä seinään ja toivottavasti opit "- tyyppi.


Mistään langan kertaamisista ja kehräämistermistöstäkään en vielä mitään tiedä, mutta olen katsellut Craftystä yhtä kurssia jonka voisin hommata ja opiskella asioita sitäkin kautta eteenpäin.


Tämä Juulin värjäämä merino on nyt työn alla. Näitä villoja ja käsinvärjättyjä lankoja löydät nettikaupasta www.nauravalammas.com

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

HIHAT JA VARTALO YHTEEN

LÄMMIN SHAALI TALVEKSI - COPSE / BT FALL 2015

YKSI SUKKA , PEITON KOLMANNES JA VARTTIA VAILLE VALMIS VILLURI