Yrityksen ja erehdyksen kautta Threipmuir etenee


Kirjoneuleeni on siis jo edistynyt vaiheeseen jossa neulotaan ainoastaan yksiväristä sileää, puuh sinnitellen eteenpäin. Olin tässä vaiheessa jo kerran aiemminkin mutta tarkemmin ohjetta lukiessani huomasin tehneeni niin pahan virheen että oli pakko purkaa koko yksivärinen osuus aina tuohon kirjoneulekaarrokkeeseen asti. Kun luulee olevansa täysinoppinut ja itsevarma (liian) neuloja niin pepulleen menee. Olin jättänyt kaarrokkeen jälkeen neulottavat raglanlisäykset kokonaan tekemättä ja työssäni oli aivan liian vähän silmukoita . Pakko oli siis purkaa ja neuloa homma uudestaan ja oikein ohjetta tarkemmin lukien. No olipahan taas yksi opettavainen kokemus tuokin.
Nyt pähkäilen neulonko oman versioni ihan samanlaiseksi puseroksi kuin ohjeessa vai pidennänkö omaani tunikaksi asti ? Olen aloittanut lisäykset sivuissa neuloakseni puserosta hieman A-linjaisen mutta tuon muutoksen joudun tekemään joka tapauksessa aina koska päärynäpeppuni vaatii oman tilansa. Toinen pähkäilemäni asia on josko neuloisin omaan versiooni lyhemmät hihat kuin ohjeessa ? Minun käytössäni vaatteita pidetään lähinnä kotioloissa ja lyhyet hihat ovat monessa suhteessa käytännöllisemmät.


Olen nähnyt Ravelryn kuvissa Gudrun Johnstonin suunnitteleman ihanan tunikan/mekon ja mietinkin tekisinkö tästä työstäni jotakin vähän vastaavanlaista mallin osalta. Lyhyemmän kuitenkin kuin ylläoleva Gudrunin Bressay dress on. Päätöksiä, päätöksiä katsotaan mitä tästä lopulta tulee. Oikein itseänikin jännittää.

Lopuksi kuvaa siitä mitä aion tänään innostuneena lueskella Austerin 4 3 2 1- kirjan lisäksi.


Aivan ihanat Laine- lehdet. Ensimmäinen numero minulla on jo ollutkin kauemmin mutta kaksi muuta numeroa sain vasta käsiini ja vau nämä ovat aarteita. Täynnä ihania kuvia, neulontamalleja ja juttuja ja nämä tuoksuvatkin hyvältä ! Olen hassu kirjojen haistelija ja painomusteen tuoksu on näissä huumaava, ihanat lehdet.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

HIHAT JA VARTALO YHTEEN

LÄMMIN SHAALI TALVEKSI - COPSE / BT FALL 2015

YKSI SUKKA , PEITON KOLMANNES JA VARTTIA VAILLE VALMIS VILLURI